AB rozpoczyna kolejną edycję wakacyjnych programów stażowych
Wrocławska spółka AB, jeden z największych dystrybutorów elektroniki i sprzętu AGD w Europie, rozpoczyna nabór stażystów. Dla osób bez doświadczenia zawodowego to najlepszy sposób na zdobycie cenionej na rynku pracy wiedzy, a dla najlepszych stażystów – okazja do rozpoczęcia kariery zawodowej.
Firma AB powstała na początku lat 90. jako jednoosobowa spółka. Dziś jest grupą kapitałową zatrudniającą w Polsce, Czechach i Słowacji ponad 800 osób, współpracującą z 700 dostawcami i przeszło 16 tysiącami partnerów biznesowych. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że zwiększyły się również potrzeby związane z powierzchnią magazynową. W tej chwili AB buduje nowe centrum dystrybucyjno-logistyczne w Magnicach. Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską.
– Staż to dobry sposób na zdobycie cennego doświadczenia i start w nowym miejscu. W naszej firmie studenci dość często stają się członkami zespołu już po zakończeniu programu stażowego – mówi Andrzej Bilski, dyrektor ds. personalnych AB SA. Wyjaśnia, że zatrudnienie stażysty to dla pracodawcy bezpieczne i sprawdzone rozwiązanie. – W przeciwieństwie do rekrutacji zewnętrznej, pracodawca ma do czynienia z osobą, którą zdążył już poznać. Miał okazję ją obserwować przy wykonywaniu zadań. To duży atut – przekonuje.
Programy stażowe w AB skierowane są głownie do studentów ostatnich lat studiów i cieszą się ich uznaniem. Spółka została wyróżniona nagrodą Biznesowego Partnera Roku w kategorii „Praktyka Roku” przez wrocławskich studentów Wyższej Szkoły Bankowej. Celem konkursu było wyłonienie liderów pod względem atrakcyjności praktyk studenckich skierowanych do studentów Wyższych Szkół Bankowych na regionalnych rynkach pracy. W głosowaniu brano pod uwagę m.in. dopasowanie praktyk do specjalności i kierunków studiów, a także dbałość o ich realizację zgodną z wcześniej ustalonym programem.
Firma stara się motywować swój personel różnymi systemami premiowymi oraz bonusami. AB dofinansowuje swoim pracownikom karnety na zajęcia sportowe. Część zatrudnionych mających wpływ na wynik finansowy firmy otrzymuje premie (kwartalne, roczne) uzależnione od wykonania planów oraz szczególnych osiągnięć. Spółka organizuje również szkolenia i konkursy. Pracownicy mogą dzięki nim lepiej organizować pracę i zarządzać własnym czasem, uczą się negocjacji handlowych, radzenia sobie z presją czasu, szukają wewnętrznej motywacji, doskonalą komunikatywność, asertywność oraz poznają techniki prezentacyjne. W AB można również zgłaszać własne rozwiązania – najlepsze pomysły na innowacje są nagradzane finansowo. Dodatkowo każdy z zatrudnionych może skorzystać z dofinansowania z Funduszy Świadczeń Socjalnych – tzw. „wczasów pod gruszą”, a pracownicy wychowujący dzieci co roku otrzymują paczki świąteczne.
W 2013 roku firma AB otrzymała tytuł Odpowiedzialnego Pracodawcy 2013. Głównym kryterium, jakim kierowano się przy wyborze laureatów, była przede wszystkim wysoka jakość zatrudnienia, w skład której wchodzą między innymi takie czynniki jak: przestrzeganie prawa pracy, przestrzeganie przepisów BHP, możliwość podnoszenia kwalifikacji pracowników, system motywacyjny, reputacja firmy czy dynamika zatrudnienia.