Treści wideo od dystrybutora – odpowiedź AB S.A. na trendy w e-commerce
Jednym z często wymienianych trendów w e-commerce jest content marketing, czyli tworzenie i dostarczanie treści, których klienci sami poszukują. W ostatnich latach materiały wideo stanowią coraz bardziej istotną część content marketingu. Nie bez znaczenia jest wpływ jaki wywiera wideo na odbiorców. 73% ankietowanych marketerów w badaniu Web Video Marketing Council potwierdza, że wideo pozytywnie wpływa na wyniki marketingowe.
W odpowiedzi na powyższy trend AB S.A. jako pierwszy dystrybutor udostępnia na szeroką skalę materiały wideo dotyczące produktów. Obecnie już blisko tysiąc produktów posiada filmy typu unboxing, gdzie na krótkim materiale wideo pokazywany jest sam produkt, jak i pozostała zawartość pudełka. Ponad 130 tysięcy wyświetleń filmów w ciągu kilku miesięcy może potwierdzać słuszność zamieszczania takich filmów, również w kanale B2B. Poniżej przykładowy film dostępny w sekcji z opisem produktu na stronie zakupowej AB:
Wysoka jakość filmów w rozdzielczości Full HD sprawia, że kupujący może zobaczyć istotne dla niego szczegóły. Baza filmów stale powiększa się o około 350 filmów miesięcznie, głównie są to produkty dopiero wchodzące do sprzedaży. Produkty posiadające dodatkowy materiał wideo pochodzą nie tylko z popularnej kategorii IT, ale również z takich kategorii jak RTV, GSM czy drobne AGD.
Filmy z AB na Twojej stronie.
Istotne jest, że filmy mogą być bezpłatnie wykorzystane przez partnerów AB na ich stronach np. sklepach internetowych. Zaawansowany protokół XML przygotowany przez AB ułatwia i automatyzuje powiazanie filmów z odpowiednim produktem. Film przekazywany jest w postaci kodu HTML co dodatkowo upraszcza integrację, która nie wymaga kopiowania filmów na serwer klienta.
Filmy wideo to jeden z elementów strategii AB w ramach której dostarcza treści produktowe dla branży e-commerce. Poza materiałami wideo przekazywane są również zdjęcia, infografiki, opisy, tabele parametryczne, prezentacje 360°, które w podobnie prosty sposób mogą być wykorzystane przez sprzedawców internetowych. AB zdaje sobie sprawę, że rolą dystrybutora nie jest już tylko zapewnienie szerokiej oferty produktowej oraz sprawnej logistyki, a wychodzenie naprzeciw nowym trendom jest kluczem do utrzymania przewagi nad konkurencją.