Warunki Gwarancji
Ogólne Warunki Gwarancji i Rękojmi na towary zakupione od AB S.A.
1. AB S.A. z siedzibą w Magnicach, ul. Europejska 4, 55-040 Magnice, posiadająca status dużego przedsiębiorcy y w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i art. 108 Traktatu. (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014 r. z późń. zm.). (zwana dalej również „Gwarantem”) w ramach udzielonej przez siebie rękojmi lub gwarancji zapewnia, że zakupiony produkt jest wolny od wad fizycznych oraz spełnia parametry techniczne zawarte w specyfikacji danego urządzenia. AB S.A. wskazuje, gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej w przypadku, gdy Kupującemu przysługują środki ochrony prawnej związane z brakiem zgodności rzeczy sprzedanej z umową ze strony i na koszt sprzedawcy.
2. Uprawnionym do wnoszenia roszczeń z tytułu gwarancji/rękojmi udzielanej przez AB S.A. (zwanym dalej „Uprawnionym”) jest przedsiębiorca, który zakupił dany produkt bezpośrednio u Gwaranta.
3. Zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określają „Ogólne warunki gwarancji/rękojmi na towary zakupione w AB S.A.” dostępne na stronach internetowych AB S.A.
W przypadku objęcia danego produktu gwarancją zewnętrzną warunki tej gwarancji, a także zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określone są przez gwaranta w dokumentach gwarancyjnych danego produktu lub w inny wybrany przez niego sposób.
4. Dokument „Gwarancja/rękojmia na zakupiony towar” (zwany dalej „Dokumentem gwarancji/rękojmi”) dołączany do produktów, faktury lub przesyłany w formie elektronicznej zawiera informację o przysługujących uprawnieniach gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi. Dokument gwarancji/rękojmi może być przez Gwaranta przesłany pocztą elektroniczną lub udostępniony za pośrednictwem strony internetowej http://dealer.ab.pl, o czym Gwarant poinformuje Uprawnionego. W takim wypadku Dokument gwarancji/rękojmi nie będzie dołączany do produktów ani faktury.
5. W przypadku zaginięcia/braku Dokumentu gwarancji/rękojmi jego duplikat można uzyskać poprzez kontakt z Call Center Gwaranta (cc@ab.pl).
6. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za produkty, które zgodnie z informacjami zawartymi w Dokumencie gwarancji/rękojmi posiadają gwarancję zewnętrzną innego podmiotu lub gwarancja/rękojmia jest wyłączona.
7. Termin gwarancji/rękojmi rozpoczyna swój bieg z dniem wystawienia przez Gwaranta Dokumentu gwarancji/rękojmi. Termin gwarancji/rękojmi jest określony każdorazowo w Dokumencie gwarancji/rękojmi. nie będzie dołączany do produktów ani faktury.
Ogólne Warunki Gwarancji i Rękojmi na towary zakupione od AB S.A. cz. II
8. Gwarancja/rękojmia nie obejmuje:
– Uszkodzeń powstałych z przyczyn zewnętrznych;
– Uszkodzeń powstałych z przyczyn mechanicznych, w tym związanych z dokonaniem ingerencji w produkt przez osoby do tego nieupoważnione przez Gwaranta;
– Uszkodzeń powstałych z przyczyn spowodowanych zjawiskami atmosferycznymi (w szczególności wyładowaniami atmosferycznymi)
– Zanieczyszczeń;
– Zalania/zanieczyszczenia produktu płynami lub innymi substancjami;
– Uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego transportowania lub składowania, przechowywania produktu przez Uprawnionego;
– Uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem produktu.
9. Ponadto Uprawiony traci uprawnienia z tytułu gwarancji/rękojmi na produkt w przypadku stwierdzenia:
– Naruszenia jego plomb gwarancyjnych lub innych śladów ingerencji osób nieupoważnionych przez Gwaranta;
– Jakichkolwiek prób napraw dokonywanych przez osoby nieuprawnione (za „uprawniony” Gwarant uznaje Serwis Gwaranta lub inny wskazany przez Gwaranta na piśmie podmiot);
– Z produktu zostały usunięte lub są nieczytelne numery fabryczne, tabliczki znamionowe, w tym numer seryjny, co spowodowało brak możliwości identyfikacji urządzenia (o ile produkty posiadają takie numery);
– Produkt był eksploatowany niezgodnie z przeznaczeniem.
10. W przypadku produktów, w odniesieniu do których udzielona jest zarówno gwarancja zewnętrzna, jak i gwarancja AB S.A., Uprawniony traci uprawnienia z tytułu gwarancji udzielonej przez AB S.A., jeżeli skorzysta z uprawnień z gwarancji zewnętrznej. Wobec powyższego, Gwarant (AB S.A.) nie będzie ponosił odpowiedzialności z tytułu gwarancji w przypadku skorzystania przez Uprawnionego z gwarancji zewnętrznej w odniesieniu do takiego produktu.
11. Gwarant nie gwarantuje pełnej kompatybilności produktu z innymi urządzeniami oraz nie gwarantuje pełnej funkcjonalności zainstalowanego przez użytkownika oprogramowania, jeżeli zawarte w specyfikacji technicznej produktu dane nie potwierdzają możliwości współpracy produktu z danymi programami/urządzeniami/komponentami.
Zgłoszenie reklamacji
12. Zgłoszenie powinno nastąpić niezwłocznie po wykryciu wady.
13. Podstawą przyjęcia reklamacji jest prawidłowe jej zgłoszenie w Dziale Call Center lub za pośrednictwem strony internetowej http://dealer.ab.pl (zakładka Logistyka-> Zgłoszenie RMA)
Kontakt z Call Center w AB S.A.
e-mailowy: cc@ab.pl
telefonicznie: 71 702 65 00 (w dni robocze w godz. 8-17)
za pośrednictwem zakładki HelpDesk na stronie http://dealer.ab.pl
14. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
• Model produktu;
• Numer seryjny, o ile taki posiada;
• Numer faktury wystawionej przez AB S.A.;
• Szczegółowy opis usterki;
• Dane zgłaszającego.
15. Po zarejestrowaniu zgłoszenia reklamacyjnego i uzyskaniu numeru RMA Uprawniony zobowiązany jest wysłać do serwisu Gwaranta produkt w stanie kompletnym (tj. wraz ze wszystkimi akcesoriami), chyba że co innego zostało wprost zastrzeżone na stronie http://dealer.ab.pl w kartotece danego produktu.
16. Gwarant zastrzega sobie prawo do niezrealizowania roszczeń gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi w stosunku do dostarczonych przez Uprawnionego niekompletnych produktów.
17. Przed wysyłką do serwisu Gwaranta produkt powinien być starannie zabezpieczony na czas transportu. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, powstałe wady będą traktowane jako uszkodzenia mechaniczne stanowiące podstawę do odmowy wykonania czynności przez serwis Gwaranta z tytułu gwarancji/rękojmi. Na Uprawnionym spoczywa obowiązek wykazania, że dany produkt przed jego zabezpieczeniem na czas transportu nie posiadał wad, o którym mowa powyżej.
18. Paczkę oraz list przewozowy (lub potwierdzenie nadania) należy opisać numerami reklamacyjnymi (RMA, PZ, ii). W przypadku ich braku Dział Logistyki Gwaranta może odmówić jej przyjęcia od spedytora. Jeżeli Uprawniony korzysta z możliwości zgłoszenia reklamacji za pośrednictwem zakładki Logistyka -> Zgłoszenie RMA na stronie http://dealer.ab.pl, Uprawniony jest ponadto zobowiązany wydrukować etykietę wygenerowaną z systemu podczas tego zgłoszenia i nakleić ją na paczkę. W przypadku braku takiej etykiety, Gwarant będzie miał prawo odmówić przyjęcia takiej paczki, a tym samym przyjęcia produktu do serwisu Gwaranta.
19. Dostarczenie przez Uprawnionego produktu do serwisu Gwaranta powinno nastąpić najpóźniej w terminie 5 dni od dnia zarejestrowania zgłoszenia reklamacyjnego i uzyskania numerów reklamacyjnych.
20. Przed wysłaniem produktu do Gwaranta Uprawniony powinien wykonać kopię zapasową danych zapisanych w pamięci produktu (w szczególności dysku twardego, kart SD), ponieważ jego naprawa wiąże się z ryzykiem ich utraty. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności w przypadku utraty danych zapisanych w pamięci produktu oraz zastrzega sobie możliwość odtworzenia systemu operacyjnego do ustawień fabrycznych. Sposoby wykonania kopii zapasowych danych dostępne są na stronach internetowych Producentów.
Rozpatrywanie reklamacji
21. Serwis Gwaranta w ramach przysługujących mu uprawnień może wadliwy produkt naprawić, wymienić na produkt wolny od wad (o takich samych lub lepszych parametrach) albo wystawić w odniesieniu do niego fakturę korygującą. Wybór sposobu zaspokojenia roszczeń Uprawnionego z tytułu gwarancji/rękojmi należy do Gwaranta.
22. Podjęcie decyzji co do zasadności reklamacji i wybór sposobu zaspokojenia roszczeń Uprawnionego w przypadku uznania reklamacji za zasadną nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty przyjęcia wadliwego produktu do serwisu Gwaranta. W przypadku wykonywania czynności z tytułu gwarancji/rękojmi przez serwis zewnętrzny czas rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu do 21 dni roboczych.
23. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest ustalenie z serwisem Gwaranta (za pośrednictwem poczty elektronicznej) innego terminu lub sposobu zaspokojenia roszczeń Uprawionego z tytułu gwarancji/rękojmi.
24. Przebieg reklamacji można sprawdzać za pośrednictwem strony internetowej http://dealer.ab.pl (zakładka Logistyka -> Śledzenie realizacji) lub poprzez kontakt z Działem Call Center Gwaranta.
Postanowienia końcowe
25. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, Gwarant może obciążyć Uprawnionego kosztami transportu oraz kosztami związanymi z przeprowadzonymi czynnościami serwisowymi.
26. W żadnym wypadku, Gwarant nie pokrywa kosztów transportu reklamowanych produktów za pośrednictwem innego, niż wskazany przez Gwaranta, spedytora lub przewoźnika.
27. Dokumentem potwierdzającym dokonanie czynności serwisowych z tytułu gwarancji/rękojmi jest dokument WZ.
28. Jeżeli Uprawniony nie odbierze reklamowanego produktu odesłanego po zakończeniu postępowania reklamacyjnego (odpowiednio: produktu naprawionego, produktu wymienionego albo produktu w stosunku do którego reklamacja nie została uznana za zasadną), przyjmuje się, po dodatkowym bezskutecznym wezwaniu Uprawnionego, iż porzucił on produkt z zamiarem wyzbycia się jego własności i produkt ten staje się własnością Gwaranta.
29. Odwołanie od decyzji Gwaranta/Serwisu Gwaranta co do zasadności reklamacji lub co do sposobu zaspokojenia roszczeń Uprawnionego w przypadku uznania reklamacji za zasadną, powinno zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres działu Call Center Gwaranta (cc@ab.pl) najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania produktu od Gwaranta/Serwisu Gwaranta (a w przypadku wystawienia korekty – w terminie 14 dni od jej wystawienia).
30. Uprawniony, po otrzymaniu produktu (naprawionego albo wymienionego), ma obowiązek zgłoszenia (za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: cc@ab.pl) wszelkich ewentualnych uwag i zastrzeżeń dotyczących otrzymanego produktu (uszkodzenie, niezgodność produktu z produktem wskazanym na dokumencie WZ oraz inne podobne zastrzeżenia) w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania produktu od Gwaranta. Po tym czasie przyjmuje się, że Uprawniony akceptuje wymieniony produkt, a Gwarant nie uwzględni jakichkolwiek uwag i zastrzeżeń dotyczących tego produktu.
31. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności przepisy z regulujące odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi oraz gwarancję.
32. „Ogólne warunki gwarancji i rękojmi na towar zakupiony w AB S.A” mogą ulec zmianie. Dealer/Klient zostanie poinformowany o wprowadzonych zmianach pocztą elektroniczną (na adres podany przez Dealera/Klienta w systemie AB Online) oraz poprzez umieszczenie nowych warunków na stronie internetowej AB S.A. Publikacja na stronie internetowej AB S.A. informacji o zmianie oraz wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną, będą miały miejsce nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian.