Prezes Andrzej Przybyło: Grupa AB w biznesie i na GPW ma dużo przestrzeni do wzrostu
Pandemia finalnie przyspieszyła cyfryzację społeczeństw, co jest oczywiście dla nas korzystne. Jesteśmy przygotowani do obsługiwania coraz większego popytu i jesteśmy w tym niezwykle efektywni, mając najniższy wskaźnik SG&A wśród porównywalnych spółek na świecie – powiedział w obszernym wywiadzie udzielonym czerwcowemu „Akcjonariuszowi” Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych Andrzej Przybyło, twórca i prezes AB – notowanego na warszawskiej giełdzie największego dystrybutora IT i elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE.
Tytuł wywiadu nieprzypadkowo brzmi „Grupa AB to spółka technologiczna z dużym potencjałem dalszego wzrostu”. Spółka prowadzi skup akcji własnych, wypłaciła również dywidendę,
a jej wyniki dynamicznie rosną.
– Myślimy i działamy długoterminowo, antycypujemy zmiany, wsłuchujemy się też w potrzeby partnerów handlowych i tworzymy dla nich możliwie dużo wartości dodanej – zarówno pod względem oferty, ale również zespołu inżynierskiego, profesjonalnego szkoleniowego centrum kompetencyjnego czy kompleksowych rozwiązań e-commerce. Byliśmy pionierem e-commerce w Polsce w roku 2000, jako pierwsi zobaczyliśmy również potencjał chmury w dystrybucji oprogramowania, a na partnera regionalnego wybrał nas Microsoft. Naszym celem jest długoterminowy wzrost, a nie chodzenie na skróty. Dzięki temu zdobyliśmy krok po kroku pozycję lidera rynkowego, a teraz – już jako spółka właściwie technologiczna – tę pozycję zamierzamy umacniać. Mamy jeszcze bardzo dużo przestrzeni do wzrostu, podobnie jak nasz kurs akcji – zresztą analitycy już teraz wskazują na kilkadziesiąt procent spodziewanego wzrostu – wskazał w rozmowie z Przemysławem Ławrowskim Prezes Andrzej Przybyło.
Szef Grupy AB odpowiedział również na pytania dotyczące wzrostu rynku i rozwoju Grupy AB, w tym zakresie potencjalnych akwizycji czy wchodzenia na nowe rynki geograficzne.
– Mamy sporo przestrzeni do rozwoju na naszych obecnych głównych rynkach, czyli w Polsce, Czechach i Słowacji. Pracujemy jednocześnie nad dalszą dywersyfikacją obszarów biznesowych, jak np. rozwijana z sukcesem dystrybucja AGD, gdzie oprócz posiadania wielu świetnych marek w naszym portfolio i rozwijania sieci franczyzowej Kakto, zostaliśmy wybrani przez światowego giganta, firmę Midea, na regionalnego dystrybutora. Pracujemy również nad projektami M&A oraz analizujemy możliwości ekspansji w kolejnych krajach. Wydamy pieniądze jednak dopiero wtedy, kiedy będziemy pewni sukcesu, jak w przypadku ATC z Czech i Słowacji – z tej przejętej firmy zrobiliśmy lokalnego lidera – podkreślił w wywiadzie CEO Andrzej Przybyło.
Wskazał również na działania CSR Grupy AB, w tym na sukces ogólnopolskiej akcji AByrazem (koronawirus) oraz obecne działania w ramach AByrazem dla Ukrainy. Poza licznymi działaniami Grupy AB i jej pracowników, w pomaganie potrzebującym może włączyć się każda firma i każdy czytelnik – Alsen z Grupy AB prowadzi zbiórkę używanych laptopów, które odnowi i przekaże ukraińskim dzieciom w Polsce – więcej o akcji na stronie www.alsen.pl/abyrazemdlaukrainy.
Pełny wywiad w kwartalniku SII „Akcjonariusz”, numer 2/2022, ss. 93-97, https://www.sii.org.pl/15436/edukacja/akcjonariusz/najnowszy-akcjonariusz-22022.html