Rekordowa 6. edycja konferencji AB „Możliwości i Rozwój”
Za nami 6. Konferencja AB „Możliwości i Rozwój” – wydarzenie dla sektora SMB organizowane przez AB S.A. – największego dystrybutora w Polsce. Wydarzenie okazało się rekordowe pod względem frekwencji, a świetną atmosferę i dobrą energię towarzyszącą targom i networkingowi trudno oddać słowami. Było wartościowo i spektakularnie.
Tegoroczne wydarzenie odbyło się pod tytułem „Twój ruch. Zbuduj przewagę w świecie IT”. Do Krakowa zjechało ponad 350 uczestników, w tym czołowi przedstawiciele firm z branży IT. A wszystko po to by na miejscu móc odwiedzić 30 stoisk renomowanych producentów rozwiązań i dostawców usług, wziąć udział w panelach dyskusyjnych ekspertów i spotkaniach Speed Business Meeting.
– W trakcie wydarzenia AB „Możliwości i Rozwój” uczestniczyłem w wielu spotkaniach biznesowych, gdzie wraz z partnerami mieliśmy okazję prowadzić bardzo ciekawe rozmowy, które bez wątpienia przyczynią się do rozwoju naszego wspólnego biznesu. Dziękuję wszystkim za aktywny udział. Ponad 350 uczestników, to rekordowa liczba i dowód na ogromne zainteresowanie wydarzeniem. To było fantastyczne doświadczenie – mówił Zbigniew Mądry – COO i Wiceprezes Grupy AB. W podobnym tonie wypowiadała się Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu AB S.A.: Rekordowa frekwencja, ponad 350 osób, stworzyła niezwykłą atmosferę. To było naprawdę coś wyjątkowego, pełne energii wydarzenie z setkami inspirujących spotkań.
Wyjątkowa strefa targowa
W trakcie wydarzenia miały miejsce prezentacje nowości produktowych ponad 30 globalnych producentów, a wśród nich: AMD, Dell Technologies, HP, Hewlett Packard Enterprise, Intel, Lenovo, Samsung, Canon, Microsoft czy Logitech i Check Point. Nie zabrakło premier. Na stoisku Samsung po raz pierwszy w Polsce można było na żywo zobaczyć najnowszy przenośny dysk SSD Samsung T9. To ultraszybkie urządzenie zapewniające transfer 2000 MB/s zamknięte w eleganckiej, kompaktowej, a przy tym wzmocnionej obudowie. Z kolei na stoisku Dell Technologies zostały zaprezentowane nowe notebooki z serii Vostro i Latitude oraz macierz dyskowa Dell Power Vault ME5024. Ponadto, na tym stoisku oraz AID – AB Innovation Designer można było zanurzyć się w wirtualny świat dzięki goglom VR.
Spotkania Speed Business Meeting
Krótkie, biznesowe spotkania, podczas których uczestnicy w komfortowy sposób mogą porozmawiać z partnerami AB, już na stałe wpisały się do agendy wydarzeń dystrybutora. Tym razem ponownie zostały ciepło przyjęte i trwały niemal cały dzień, równolegle z targami. Do dyspozycji uczestników byli zarówno przedstawiciele AB, jak i innych firm. Takie spotkania pozwoliły zagłębić się w tematy współpracy i omówić szerzej szanse i możliwości zwiększania sprzedaży i tym samym rozwoju firm. Podczas tylko jednego dnia odbyło się łącznie kilkadziesiąt rozmów.
Panele dyskusyjne
Wisienką na torcie były panele dyskusyjne ekspertów. Obecność fachowców z najwyżej półki, sprawiła, że na sali zabrakło miejsc siedzących dla słuchaczy, a trafny dobór tematów zapewnił wyjątkowo ciekawą i żywą rozmowę.
Tematem pierwszej rozmowy był „Strategiczny mix: dostępność, cena, innowacyjność” z udziałem: Magdalena Bartoszewicz (Samsung), Karolina Romańczuk (Bechtle), Patrycja Gawarecka (AB), Adam Tomczak (AMD), Marcin Lelontko (Morele) oraz Łukasz Rutkowski (ITNES.PL). Triada wspomnianych cech wydaje się być uniwersalnym i bardzo ważnym czynnikiem dla budowania przewagi rynkowej. Rozmówcy szybko uznali jednak, że te atrybuty, to dziś już oczywista konieczność, stąd temat został zdominowany przez inne obszary takie jak: dywersyfikacja oferty, rozwój kompetencji i talentów, szybkie, umiejętne dopasowanie się do zmian rynku, obsługa posprzedażowa i ESG (Environmental, Social, Corporation Governance).
– Staramy się dostarczać takie produkty, aby nie tyle samemu mieć z tego benefity, ile, aby one spełniały oczekiwania naszych klientów, aby to oni mogli lepiej realizować swoje cele biznesowe – tłumaczył Adam Tomczak, Enterprise Channel Manager CEE&MEA w AMD.
Wypowiedź w podobnym tonie wyraziła Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, AB S.A.: Zdajemy sobie sprawę z naszej dużej roli jako dystrybutora, dlatego od zawsze stawiamy na dywersyfikację. Dywersyfikację produktową – ponieważ mamy w ofercie produkty stricte IT i elektronikę użytkową oraz AGD i inne. Bardzo mocno stawiamy na VAD – bo to nam daje bezpieczeństwo oraz na dywersyfikację kanałów sprzedaży, a obsługujemy m.in. SMB, retail, operatorów, Enterprise. W końcu stawiamy też na dywersyfikację usług i narzędzi, które dostarczamy resellerom i vendorom, tak aby ułatwić im cały proces zakupowy, a jednocześnie, aby mogli zaoszczędzić czas i pieniądze.
– To jak efektywni jesteśmy, determinuje to jak reagujemy na wszystko, co dzieje się wokół nas. Dywersyfikacja jest kluczowa, podobnie jak strategia. A strategia jest zawsze długofalowa i wpływa na dobór narzędzi. Jednocześnie dynamicznie dopasowujemy się do zmian na rynku. Jesteśmy wraz z partnerami spójni, mocno zintegrowani w działaniach, aby być maksymalnie efektywnymi. A efektywność determinuje to, jacy jesteśmy my – zespół i nasze kompetencje – mówiła Karolina Romańczuk – Managing Director, Bechtle Polska.
W drugim panelu dyskusyjnym pt.: „Ewolucja rynku IT i roli jego uczestników” udział wzięli: Kinga Piecuch (HPE),Dariusz Piotrowski (Dell Technologies), Andrzej Sowiński (HP Inc.), Maciej Kamiński (Samsung) oraz Zbigniew Mądry (AB).
Dariusz Piotrowki – VP Sales, General Manager Poland, Dell Technologies Polska, skupił się na ważności cyberbezpieczeństwa i odpowiedzialności sektora IT w całej gospodarce: Dla nas bezpieczeństwo jest dziś jedną z ważniejszych kwestii i patrzymy na nią holistycznie – jak na daną przestrzeń. Bo bezpieczeństwo to wciąż dla nas coś więcej – to dbałość o jakość bezpieczeństwa w całym łańcuchu dostaw, magazynach, każdym pudełku i w samym produkcie u klienta. Dziś całe systemy bezpieczeństwa są już często wewnątrz urządzeń i na wstępie zaczynają nas bronić przed potencjalnymi atakami. A to wszystko dlatego, że ewentualne straty z tytułu włamania bądź niewłaściwego zabezpieczenia mogą być ogromne i sięgać setek milionów złotych. Stąd, dziś cybersecurity jest równowarte trzeciemu PKB świata. […] Dziś nikt nie potrafi sobie wyobrazić funkcjonowania przedsiębiorstwa bez IT. Powiem więcej, nie ma drugiej takiej branży, która miałaby tak strategiczny charakter jak IT. Każdy jest od IT uzależniony i to jest ta zmiana, która wydarzyła się w ostatnich latach. To też odpowiedzialność we wszystkich aspektach, także bezpieczeństwa i etyki – a firmy takie jak nasza stają się instytucjami zaufania publicznego.
Z kolei Maciej Kamiński – Director of Memory Business Poland & CEE, Samsung, podkreślił rolę producenta jako podmiotu, który podąża za trendami i je wytycza, dostarczając rozwiązań adekwatnych do potrzeb i oczekiwań z myślą o przyszłości. – Wszystkie tematy, o których rozmawiamy dziś, jak np. sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, nowe trendy, są dla Vendora rzeczami, które wydarzyły się już kilka lat temu. I my jako Samsung myślimy o produktach z dużym wyprzedzeniem. Rozwój technologii i jej wymagania postępują tak szybko, że projektanci i inżynierowie także przygotowują je z pewnym nadmiarem – tzn. aby były przygotowane dla klientów i mogły posłużyć po premierze jeszcze długi czas. Środowisko Vendora w tym aspekcie jest wielowymiarowe, strategiczne. Vendor podąża za trendami i je kreuje.
Natomiast Kinga Piecuch – Prezes Zarządu HPE Polska sporo uwagi poświęciła partnerstwu, współpracy i wsłuchiwaniu się we wzajemne potrzeby.
– Klient musi mieć partnera bardzo blisko siebie, najlepiej lokalnie. Jest to naturalny wymóg, a nasza współpraca z AB spełnia te oczekiwania we współpracy. To jest dla mnie aspekt najważniejszy. Drugi aspekt to elastyczność. Chcemy ułatwiać współprace poprzez finansowanie. To nie tylko cena, lecz budowanie relacji i zaufania. A trzeci aspekt to jest coś, co nazywamy pay as you go – czyli opłata za to, z czego korzystasz. Klienci nie chcą brać aż tak dużo na półkę, jak kiedyś. Klienci SMB są najbardziej czuli na cenę. Dzięki temu wszystkiemu dochodzimy do skalowalności i wzajemnego rozwoju.
W podobnym tonie wypowiadał się Zbigniew Mądry, COO, Wiceprezes Grupy AB. – Dystrybutor jest potrzebny i niezbędny. Po prostu musi być ktoś taki, z doświadczeniem na lokalnym rynku, kto buduje zaufanie, przestrzeń do wymiany wiedzy i zaplecze. W efekcie duża rola dystrybutora paradoksalnie nie zmieni się, tylko zmienią się narzędzia. Dalej pozostaniemy interfejsem, logistą i finansistą. Ewolucja narzędzi następuje tak, aby dynamicznie się dostosowywać do oczekiwań Partnerów. Już widzimy, że rola usług, subskrypcji rośnie, a dla nas to jest nawet lepiej, bo nie wymaga to magazynowania, jak w klasycznej formie. Nie martwię się więc o rolę dystrybutorów. Rośnie też rola edukacji oraz rola najmu i to jest teraz kluczowe. Bo jak ktoś nie będzie rozumiał, do czego coś służy, albo jak się sprawdza, to po prostu tego nie kupi. W AB jest rzesza inżynierów ewangelizujących innych, zajmujących się działaniami przedsprzedażowymi i posprzedażowymi.
Na uwagę zasługuje także fakt, że w trakcie wydarzenia dawkę rywalizacji zapewnił uczestnikom wirtualny Quiz wiedzy z nagrodami.
Podsumowując – event AB to dosłownie „Możliwości i Rozwój”. Sądząc po atmosferze i opiniach uczestników na żywo, można stwierdzić, że obecność na Konferencji to był dobry ruch dla każdego z uczestników.
Producenci obecni na 6. edycji wydarzenia AB „Możliwości i Rozwój”:
Partnerzy Platinium: AMD, Dell Technologies, HP
Partnerzy Gold: Hewlett Packard Enterprise, Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company, Intel, Lenovo, Samsung Electronics, AID – AB Innovation Designer
Partnerzy Silver: Canon, Microsoft Surface, DICOTA, Kensington, Check Point Software Technologies Poland, Legrand, Fujitsu Poland, Eaton, Epson, OKI, Grenke.
Partnerzy Bronze: Zyxel, Microsoft, Logitech, Neomounts, Kingston Technology, Targus, Delta Electronics, Xopero Software S.A., Centrum Kompetencyjne AB S.A., Strefa TB (TB Print), Jabra
Patronat medialny: ITReseller
Więcej informacji na temat AB „Możliwości i Rozwój” można znaleźć na stronie wydarzenia: https://mir.ab.pl/