Jubileuszowe 10. Targi AB Innovation Days już za nami

Wspaniała biznesowa atmosfera, ponad 500 profesjonalistów branży RTV i AGD oraz 35 stoisk światowych producentów przedstawiających ofertę 50 marek – tak można podsumować Targi „Innovation Days”. Organizator – spółka AB S.A. – największy dystrybutor IT i nowoczesnej technologii w regionie CEE sprawił, że wydarzenie w Wiśle było wyjątkowym czasem odkrywania nowości i wzajemnych inspiracji.

Targi AB „Innovation Days” to jedno z największych wydarzeń w dystrybucyjnej branży RTV i AGD w Polsce. Od lat stanowi wyjątkową płaszczyznę spotkania się profesjonalistów kategorii, czołowych producentów, sprzedawców i ekspertów AB. Wydarzenie służy wymianie doświadczeń, omówieniu kierunków rozwoju i wyzwań branży. Pozwala nawiązywać cenne kontakty i budować kluczowe relacje biznesowe. Umożliwia bezpośrednie interakcje sprzyjające powstawaniu nowych partnerstw i umacnianiu tych istniejących.

Podczas Targów AB „Innovation Days” rozmawialiśmy o przyszłości inteligentnych domów, zrównoważonej technologii oraz rozwiązaniach, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby współczesnych konsumentów – mówi Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu AB S.A. – W efekcie strefa wystawowa stworzona przez globalnych producentów stała się miejscem, gdzie zobaczyliśmy najnowsze urządzenia: od zaawansowanych telewizorów i sprzętu audio, po innowacyjne rozwiązania w zakresie AGD, które zmieniają sposób, w jaki żyjemy i zarządzamy domem i które wkrótce pojawią się na półkach sklepowych. To zawsze doskonała okazja, aby z bliska przyjrzeć się produktom, które będą napędzać rynek w najbliższych latach – dodaje Patrycja Gawarecka.

Wymiana wiedzy

Po oficjalnym otwarciu Targów przez Zbigniewa Mądrego – COO i Wiceprezesa Grupy AB oraz Krzysztofa Sumarę – Business Development Managera odpowiedzialnego w AB S.A. za kategorię AGD i RTV, informacjami na temat najnowszych trendów w świecie elektroniki użytkowej i AGD podzielili się też inni eksperci branży. Specjalnie przygotowane prezentacje i prelekcje wygłosili przedstawiciele firm takich jak: Amica, Beko, Bosch, Gorenje oraz Philips (TV&Sound). Sponsorzy ukazali markowe nowości i kierunek rozwoju firm.

Wystąpienie o trendach i wyzwaniach segmentu poprowadził Wojciech Konecki – Prezes Zarządu APPLiA Polska Związek Pracodawców AGD. Dzięki temu, Targi „Innovation Days” były świetną okazją do wymiany wiedzy i poznania punktu widzenia liderów w zakresie rozwoju branży.

Spotkanie sprzedawców sieci KAKTO

W Targach licznie uczestniczyły osoby tworzące sieć franczyzową KAKTO, która jest koordynowana przez AB S.A. Wielu właścicieli i sprzedawców spośród ponad 320 sklepów KAKTO wzięło udział w spotkaniu z dystrybutorem, w trakcie którego mogli lepiej poznać strategię AB S.A., odnoście budowania kategorii AGD/RTV oraz możliwości wsparcia w sprzedaży offline i online swoich sklepów. Przedstawiciele KAKTO uczestniczyli również w zorganizowanym szkoleniu z zakresu wykorzystania social mediów w codziennych działaniach.

Sieć Kakto to już 322 sklepy w całej Polsce. Franczyza się rozwija i cieszy się coraz większym powodzeniem. KAKTO to platforma wspierania lokalnych biznesów w małych centrach miejskich, które zdecydują się z nami współpracować pod tym szyldem – mówi Krzysztof Sumara, Business Development Manager odpowiedzialny w AB S.A. za kategorię AGD i RTV. – Wspieramy sklepy i sprzedawców w działaniach marketingowych, m.in. budujemy świadomość marki w social mediach i w otoczeniu online, a także offline – tradycyjnymi gazetkami promocyjnymi. Współorganizujemy dziesiątki programów partnerskich, transferujemy wiedzę, np. poprzez organizację webinarów. Wszystko po to, aby sieć i jej uczestnicy czuli wsparcie w rozwoju swojej sprzedaży – dodaje Krzysztof Sumara.

Networking i budowanie relacji

Strefy wystawiennicze Producentów cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i frekwencją. Rozmowy były zdominowane przez tematy takie jak: nowości produktowe, oferty targowe, postęp i współpraca. Przedstawiciele wystawców wymieniali się z uczestnikami spostrzeżeniami także w ramach toczącej się gry targowej. Gra była dla wielu dodatkowym pretekstem do rozmów i stanowiła dodatkową dawkę rywalizacji oraz rozrywkę.

Nowości i live cooking

W trakcie wydarzenia można było przekonać się, jak najnowsze urządzenia sprawdzają się w działaniu, ponieważ wielu producentów przygotowało aktywne ekspozycje oraz strefy gotowania na żywo. W nich rządzili szefowie kuchni i ambasadorzy marek, którzy oczarowywali uczestników swoim kunsztem i sprawnością przygotowywania przekąsek, deserów, aż po samo ich podanie. W efekcie każdy miał okazję posmakować przyrządzonych potraw, a w strefie wystawowej unosiły się wyjątkowe zapachy.

AB kolejny raz nagradza Partnerów

Podczas wydarzenia AB S.A. tradycyjnie już nagrodziło swoich Partnerów za efektywną współpracę biznesową. Klientom oraz Vendorom przyznano i wręczono statuetki w ośmiu kategoriach. Kolejno nagrodzeni zostali:

MEGA CENTER AGD24 Konrad Raźniewski – Kategoria: Debiut Roku 2023

K&Z FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA – Kategoria: Ambasador marki Kakto 2023

FIRMA HANDLOWA KRZYSZTOF BURY – Kategoria: Odbiorca roku 2023 w kategorii SDA

TOMAR – Kategoria: Odbiorca roku 2023 w kategorii MDA

Escape Joanna Szydło – Kategoria: Odbiorca roku 2023 w kategorii RTV

Bosch – Kategoria: Dostawca roku 2023 w kategorii SDA

Bosch – Kategoria: Dostawca roku 2023 w kategorii MDA

SAMSUNG – Kategoria: Dostawca roku 2023 w kategorii RTV

Podsumowując 10. jubileuszowa edycja „AB Innovation Days” ponownie okazała się wyjątkowym czasem odkrywania nowości i wzajemnych inspiracji. Kolejny raz z sukcesem udało się zadbać o lepsze relacje przedstawicieli branży RTV/AGD, prezentację nowości produktowych i wymianę doświadczeń.

Więcej o wydarzeniu na stronie: https://id.ab.pl/

Sponsorzy wydarzenia:

Platynowy: Amica, Beko, Gorenje, Midea, Philips TV&Sound, Bosch, Samsung, Whirlpool

Złoty: TCL, Electrolux

Srebrny: Eaton, Imou, Siskars, Fox (Adler, Camry), Luxpol, Megabajt, TechniSat, Candy, Philips, Concept, Spectrum Brands (Remington, Russell Hobbs), Icy Box, Karcher, Garett, Ravanson, LG, Vestel, AGED (Nivona, Haden Solis), Brita, MPM, Elica, Maestro, TB.

Patron medialny „AB Innovation Days” 2024 – „InfoProdukt”.