O firmie
Potwierdzeniem zaufania, jakim obdarzają nas klienci, jest fakt, że grupa AB jako jedyne polskie przedsiębiorstwo zalicza się do grona 7 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie z ponad 15 mld zł obrotu. Z kolei w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej od lat niezmiennie jesteśmy liderem. Do Twojej dyspozycji oddajemy 100 tys. produktów – skorzystaj z możliwości, jakie Ci dajemy i stań się jednym z naszych 16 tys. partnerów handlowych. Należymy do wiodących dostawców usług chmurowych (cloud), e-commerce oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD), a także zajmujemy się dystrybucją sprzętu AGD/RTV i zabawek. Aby spełnić Twoje wymagania, korzystamy z rozbudowanego zaplecza logistycznego, które pozwala nam wciąż powiększać zakres działalności i liczbę partnerów handlowych.
Władze spółki




Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Karierę zawodową związał z informatyką i biznesem. W latach 1990-1996 prowadził działalność gospodarczą pod firmą „A&B” we Wrocławiu. Założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki AB, w której od 1998 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Członek Rady Nadzorczej spółki zależnej ALSEN Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej AT Computers Holding a.s. Jako Prezes Zarządu Pan Andrzej Przybyło reprezentuje Spółkę na zewnątrz, kieruje pracami Zarządu, przewodniczy na posiedzeniach Zarządu oraz koordynuje jego pracę.
Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania (The Polish Open University – Oxford Brookes University) oraz Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na Wydziale Rekreacji Ruchowej. Posiada prestiżowy dyplom MBA. Związany z firmą AB od roku 1992, a jego doświadczenie zawodowe obejmuje: pracę na stanowisku handlowca w latach 1992-1996, a od roku 1996 pełnił funkcję dyrektora handlowego. W momencie przekształcenia firmy w spółkę akcyjną AB S.A w 1998 roku został Członkiem Zarządu. Obecnie odpowiada za całość polityki zakupowej, sprzedaż, logistykę oraz marketing, pełniąc funkcję Członka Zarządu. Jest również Członkiem Zarządu AT Computers Holding a.s. oraz Członkiem Zarządu firmy REKMAN S.A.
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Studium Podatkowego w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy. Dodatkowo ukończył szereg szkoleń z zakresu finansów, rachunkowości, zarządzania i psychologii negocjacji. Jest współautorem książek z zakresu bezpieczeństwa transakcji walutowych oraz szeregu publikacji naukowych. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu finansami, które zdobywał m.in. w PKO BP S.A., firmach informatycznych JTT Computer oraz TETA S.A. oraz pracując jako Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w RUCH S.A. (2006-2007), Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy w Koncernie Energetycznym EnergiaPro S.A. (2006-2007) oraz w ADe Line S.A. (2004-2008). Od 2009 roku pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Członka Zarządu AB S.A. Do zakresu działania Pana Grzegorza Ochędzana jako Członka Zarządu, Dyrektora Finansowego należy kierowanie pionem administracyjno-finansowym Spółki.
Krzysztof Kucharski jest radcą prawnym, ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje pracę naukową na Uniwersytecie Wrocławskim oraz w międzynarodowej kancelarii prawniczej. Posiada 20-letnie doświadczenie w samodzielnej obsłudze dużych podmiotów gospodarczych. Doradzał również podmiotom z sektora bankowego. Z AB S.A. związany jest od 1998 roku. Do zakresu działania Pana Krzysztofa Kucharskiego jako Członka Zarządu, Dyrektora ds. Korporacyjnych i Prawnych należy zarządzanie sprawami korporacyjnym Spółki oraz kierowanie pionem prawnym.
Historia
Nagrody i wyróżnienia




Aktualności

– Akademia Integracji AB to coś więcej niż konferencja – to strategiczne spotkanie liderów rynku IT. To przestrzeń, w której rodzą się pomysły, zacieśniają relacje i zapadają decyzje, które mają realne znaczenie – podsumowała Patrycja Gawarecka – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu AB S.A. Wydarzenie było spektakularne. Panowała wspaniała atmosfera, którą stworzyło blisko 400 osób – […]

AB S.A. ponownie zostało uhonorowane tytułem Dystrybutora Roku HP. Tegoroczna nagroda to czternasta taka nagroda od HP dla AB, a nasza spółka zdobywa je nieprzerwanie od 2012 roku! Nagroda to potwierdzenie naszej niezmiennej jakości, zaangażowania i efektywnej współpracy z HP Inc. oraz naszymi Partnerami. Cały czas odnotowujemy postęp i czujemy motywację do dalszego rozwoju!Budujemy silne […]

Z dumą ogłaszamy, że AB S.A. kolejny rok z rzędu zostaje wyróżnione jako Dystrybutor Roku Hewlett Packard Enterprise! Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ przyznana została przez Autoryzowanych Partnerów HPE, co potwierdza zaufanie i skuteczność naszej współpracy. Dziękujemy za każdy oddany głos i zaangażowanie, które pozwoliło nam sięgnąć po ten tytuł! Nagrodę odebrali: […]

– Chcieliśmy od początku być nie najwięksi, ale najlepsi w tym, co robimy, najbardziej efektywni. I co ważniejsze: najszybciej i z wyprzedzeniem reagować na zmiany, czyli ciągle się zmieniać – mówi Andrzej Przybyło – Prezes Grupy AB. – Wzrosty od początku zawdzięczamy temu, że słuchaliśmy klientów i vendorów oraz bardzo dbaliśmy, żeby maksymalnie szybko dostosowywać […]

– Rozpoczęty już rok 2025 zapowiada się jako rok w dużej mierze przełomowy przynajmniej z kilku względów. Większość organizacji badających rynki IT przewiduje powrót Polski na ścieżkę znaczących wzrostów wartości sprzedaży rozwiązań IT w nadchodzących miesiącach. Związane to jest zarówno ze stroną technologiczną rynku, która wymusza jeszcze większe przyspieszenie na ścieżce cyfrowej transformacji gospodarki, lecz […]

Nagroda od Microsoft jest uznaniem dla skuteczności, zaangażowania i kreatywności spółki.Statuetkę odebraliśmy podczas Gali Microsoft Copilot+ PC. Dziękujemy Microsoft za tę prestiżową nagrodę oraz za wyjątkowy rok współpracy. Dziękujemy także wszystkim Partnerom, z którymi możemy na co dzień realizować działania dla Microsoft. Gratulujemy zespołowi AB. To nasz wspólny sukces!

Spółka AB otrzymała nagrodę od Sunmi – producenta urządzeń elektronicznych, w tym terminali POS, kiosków samoobsługowych i czytników kodów kreskowych zaprojektowany z myślą o obsłudze zamówień, klientów w handlu, gastronomii, logistyce i przemyśle. Nagroda i tytuł „Top Performing Distributor” to zwieńczenie pracy całego Zespołu AB i ukoronowanie sukcesów w promowaniu i sprzedaży innowacyjnych rozwiązań wspierających […]

Wystartowało badanie CONTEXT ChannelWatch 2025. Wszystkich Partnerów – sprzedawców rozwiązań IT – zachęcamy do udziału, podzielenia się swoim doświadczeniem i zagłosowania na AB S.A. Internetowe badanie branży IT firmy Context to wyjątkowa sposobność do oceny naszej współpracy. Jako AB chcemy ciągle się doskonalić i z dużą uwagą wsłuchujemy się w każdy głos. A każdy głos to dla […]

Z dumą informujemy, że podczas gali „AV & DS Awards” zostaliśmy uhonorowani nagrodą Dystrybutor Roku Digital Signage! Co więcej – jesteśmy jedynym dystrybutorem wśród nagrodzonych! Tegoroczne „AV & DS Awards” to druga edycja wydarzenia organizowana przez redakcję IT Reseller. Stanowi wspaniałą okazję do nagrodzenia przez magazyn wyróżniających się w minionym roku firm związanych z branżą […]
CSR
Rozwój i sukces nie dawałyby pełni szczęścia, gdyby nie można było ich pochodnymi dzielić się z innymi. Stąd nasza nieustanna pamięć o najmłodszych i najbardziej potrzebujących z Fundacja „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci”. W ostatnich dniach – w imieniu naszego zespołu AB ZABAWKI – przekazaliśmy Podopiecznym placówki zarówno zabawki: domki dla lalek, pluszaki, gry, jak i […]
Podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Grzegorz Ochędzan – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor finansowy AB S.A. – odebrał Nagrodę Prezydenta Wrocławia w kategorii „Firmy odpowiedzialne społecznie”. Odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój są dla nas wartościami, na których konsekwentnie budujemy naszą przyszłość. Wierzymy, że sukces mierzy się nie tylko wynikami finansowymi, lecz również tym, co robimy […]
Grupa AB znalazła się w specjalnym wydaniu Home&Market „Index 500: Firmy, którym można zaufać”. Index500 skupia organizacje, które są świadome społecznej odpowiedzialności biznesu, a ich działalność zasługuje na wyróżnienie. Cieszymy się, że nasza aktywność na polu ESG oraz wdrażanie zrównoważonego i przyjaznego środowisku modelu biznesowego przykuły uwagę autorów raportu. Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo, a […]
W biegach charytatywnych bierzemy udział nie tylko jako sportowcy-amatorzy, lecz także jako partnerzy i darczyńcy. Ostatnio mieliśmy właśnie taką sposobność, aby wesprzeć Fundację Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat, która zorganizowała zawody „Daj piątaka na dzieciaka” (#daj5) w Łodzi. Wydarzenie było nie tylko doskonałą okazją do zabawy i integracji, lecz również do pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich […]
AB S.A. ponownie zostało nagrodzone przez redakcję tygodnika Polityka i Deloitte Polska za działania ESG. Tym samym Biały Listek ESG ponownie trafia do naszej Spółki! Biały Listek to wyróżnienie dla naszego zaangażowania w obszarze środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego. To potwierdzenie uznania dla wdrożonych istotnych elementów zarządczych związanych z obszarem ESG. Cieszymy się, że możemy […]
Rozwój i sukces nie dawałyby pełni szczęścia, gdyby nie można było ich pochodnymi dzielić się z innymi. Stąd nasza nieustanna pamięć o najmłodszych i najbardziej potrzebujących z Fundacja „Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci”. W ostatnich dniach – w imieniu naszego zespołu AB ZABAWKI – przekazaliśmy Podopiecznym placówki zarówno zabawki: domki dla lalek, pluszaki, gry, jak i […]
Podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu, Grzegorz Ochędzan – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor finansowy AB S.A. – odebrał Nagrodę Prezydenta Wrocławia w kategorii „Firmy odpowiedzialne społecznie”. Odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój są dla nas wartościami, na których konsekwentnie budujemy naszą przyszłość. Wierzymy, że sukces mierzy się nie tylko wynikami finansowymi, lecz również tym, co robimy […]
Grupa AB znalazła się w specjalnym wydaniu Home&Market „Index 500: Firmy, którym można zaufać”. Index500 skupia organizacje, które są świadome społecznej odpowiedzialności biznesu, a ich działalność zasługuje na wyróżnienie. Cieszymy się, że nasza aktywność na polu ESG oraz wdrażanie zrównoważonego i przyjaznego środowisku modelu biznesowego przykuły uwagę autorów raportu. Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo, a […]
W biegach charytatywnych bierzemy udział nie tylko jako sportowcy-amatorzy, lecz także jako partnerzy i darczyńcy. Ostatnio mieliśmy właśnie taką sposobność, aby wesprzeć Fundację Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat, która zorganizowała zawody „Daj piątaka na dzieciaka” (#daj5) w Łodzi. Wydarzenie było nie tylko doskonałą okazją do zabawy i integracji, lecz również do pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich […]
Systemy zarządzania
W naszych działaniach bazujemy na zintegrowanym systemie zarządzania łączącym politykę jakości z dbałością o środowisko. Twoje zadowolenie jest dla nas najwyższą wartością, dlatego wciąż doskonalimy system poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań infrastrukturalnych. Przestrzegamy przepisów prawa, nieustannie dążąc do osiągnięcia maksymalnego poziomu Twojego zadowolenia ze świadczonych przez nas usług. Realizujemy ten cel strategiczny przy jednoczesnym:
- spełnianiu wymagań prawnych i dotyczących ochrony środowiska,
- zagwarantowaniu terminowości i realizacji zleceń,
- skracaniu czasu realizacji zamówień,
- zwiększaniu sprzedaży oferowanych produktów,
- eliminacji braków i reklamacji,
- efektywnym i oszczędnym gospodarowaniu mediami energetycznymi oraz wodą,
- zmniejszaniu ilości powstających odpadów technologicznych oraz prowadzeniu racjonalnej i bezpiecznej dla środowiska gospodarki odpadami,
- ciągłym doskonaleniu funkcjonowania całej organizacji.
W AB S.A. traktujemy jakość jako fundamentalny czynnik gwarantujący Twoją satysfakcję i przewagę konkurencyjną na rynku. Zaspokajanie Twoich potrzeb poprzez budowanie długotrwałych relacji oraz oferowanie produktów najwyższej jakości przy zastosowaniu najnowocześniejszych technik sprzedaży to niezmienny i stale nadrzędny cel naszej firmy.
Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z priorytetów naszej działalności. Kierując się powyższą zasadą, w codziennej pracy wdrażamy działania prośrodowiskowe.
Jesteśmy liderem nie tylko na rynku IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także jako pierwsi w Polsce w branży IT wdrożyliśmy prestiżowy System Ekozarządzania i Audytu w Przedsiębiorstwie – EMAS. To najwyższy dostępny na terenie Unii Europejskiej certyfikat z zarządzania środowiskowego.
Prestiż bycia w gronie firm, które prowadzą swoją działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju oraz stosują systemy zarządzania ISO potwierdzają wydane naszej firmie certyfikaty