AB S.A. kontynuuje dwucyfrowy trend wzrostowy

AB S.A. kontynuuje dwucyfrowy trend wzrostowy

Przychody wrocławskiego dystrybutora IT w pierwszym kwartale nowego roku finansowego wyniosły 944,47 mln zł – wzrost o 25% rok do roku

Wrocław, 15 listopada 2011 r. – AB S.A. – jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 roku (I kwartał roku finansowego 2011/2012). Wrocławska spółka otworzyła nowy rok obrotowy ze skonsolidowanym przychodami ze sprzedaży na poziomie 944,47 mln zł. To o 25% więcej niż w I kwartale roku 2010/2011 (753,55 mln zł). Podobne tempo wzrostu (26%) dotyczy wypracowanego zysku netto – w raportowanym okresie grupa AB zarobiła ponad 10,08 mln zł.

„Wyniki w trzecim kwartale wyglądają bardzo dobrze zarówno na poziomie skonsolidowanym jak i jednostkowym. Ważnym powodem do satysfakcji jest umocnienie naszej pozycji na polskim rynku dystrybucji IT przy jednoczesnym utrzymaniu dwucyfrowego trendu wzrostowego w nadal wymagających warunkach” – powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Na poziomie jednostkowym AB zarobiło w Polsce w trzecim kwartale 2011 r. 5,06 mln zł zysku (+24% R/R) przy 605,12 mln zł przychodów (+26% R/R). Czeski holding ATC, wchodzący w skład grupy kapitałowej, zanotował 367,46 mln zł obrotów (+24% R/R) i 4,95 mln zł zysku netto (+19% R/R).

„Szczególnie ważne są dla nas efekty pracy nad wzrostem efektywności grupy. Dynamiczny wzrost wyników finansowych pozwolił poprawić wskaźniki rentowności – zwrot z kapitału własnego krocząco za cztery kwartały wzrósł z poziomu 13,08% rok temu do 15,6%. Z punktu widzenia akcjonariuszy dobrą informacją jest również wzrost zysku na akcję z 0,49 zł rok temu do 0,62 zł po trzecim kwartale 2011 roku” – dodaje Andrzej Przybyło.

W I kwartale roku finansowego 2011/2012 AB podpisała łącznie 18 kontraktów dystrybucyjnych – w Polsce m.in. z takimi firmami jak Apple czy Seagate; z kolei na rynku czeskim i słowackim – m.in. z firmami Samsung (uzupełnienie o tablety) i Zyxel (urządzenia sieciowe). Jednym z ważniejszych dla spółki kontraktów w tym okresie była umowa z Apple. Na jej mocy wrocławska spółka stała się autoryzowanym dystrybutorem komputerów Mac, iPadów, odtwarzaczy iPod oraz akcesoriów produkcji Apple.
„Rozwój i unifikacja oferty produktowej to stały punkt naszej długofalowej strategii. Nawet tak znaczący producenci jak Apple doceniają nas m.in. za pełne pokrycie lokalnych rynków, szeroką bazę partnerów i naszą efektywność. Te atuty owocują kolejnymi kontraktami. W tej chwili negocjujemy warunki z 20 nowymi dostawcami” – powiedział Prezes AB.

Zdaniem spółki, przyszły rok może być dla firm IT wymagający, jednak gracze o stabilnej pozycji i solidnych fundamentach biznesowych będą mieli większe szanse na generowanie wzrostów. „Czwarty kwartał jest tradycyjnie najlepszym okresem dla dystrybutorów IT. Jestem przekonany, że możemy wykorzystać ten czas do dalszej efektywnej aktywności i wzmacniania pozycji rynkowej” – komentuje Andrzej Przybyło.

„W nowym roku będziemy wierni naszej strategii polegającej na organicznym wzroście, ponieważ nadal widzimy potencjał do wykorzystania synergii w całej grupie kapitałowej. Rynek może być trudny, ale my postrzegamy przyszłe okresy jako nowe szanse biznesowe. W tej chwili gromadzimy amunicję do dalszego rozwoju” – podsumowuje Prezes AB S.A.