AB S.A. wdrożyła System Ekozarządzania EMAS
AB S.A wdrożyła prestiżowy System Ekozarządzania i Audytu w Przedsiębiorstwie – EMAS. Dotychczas tylko 30 polskich firm zdecydowało się na ten krok. To najwyższy z możliwych certyfikatów z zakresu zarządzania środowiskowego na terenie Unii Europejskiej.
EMAS jest unijnym instrumentem ochrony środowiska przeznaczonym dla podmiotów, które dobrowolnie zobowiązują się do oceny, zarządzania oraz doskonalenia swojej działalności środowiskowej. To również najbardziej wiarygodny standard zarządzania środowiskowego, stawiający wymagania wyższe niż międzynarodowa norma ISO 14001. Przynależność do systemu jest gwarancją wiarygodności środowiskowej organizacji dla jej kontrahentów, administracji państwowej oraz opinii publicznej.
AB S.A. jest 31 firmą w Polsce i pierwszą w branży IT, która wdrożyła system EMAS. Spółka musiała pozytywnie przejść dwa audyty weryfikujące przez niezależną jednostkę certyfikującą oraz uzyskać pozytywną opinię w zakresie dbania o środowisko. W AB S.A. wdrożony jest również Zintegrowany System Zarządzania zgodny z wymaganiami norm ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2005 obejmujący: montaż, sprzedaż, dystrybucję i serwis komputerów i serwerów, oprogramowania, elektroniki użytkowej i telefonii komórkowej oraz konfekcjonowanie materiałów eksploatacyjnych do drukarek.
AB S.A. obok czysto biznesowego rozwoju spółki, świadomie kładzie nacisk na procedury związane z ochroną środowiska. Dla dystrybutora IT oraz elektroniki użytkowej działania prośrodowiskowe stanowią jeden z priorytetów tak długofalowej strategii firm jak i bieżącej działalności związanej m.in. z wdrażaniem nowych technologii oraz rozbudową i modernizacją istniejącej infrastruktury.
Na wdrożony Zintegrowany System Zarządzania zgodny z normami ISO 9001 a także ISO 14001 oraz EMAS składają się wszystkie komórki organizacyjne przedsiębiorstwa począwszy od pierwszego kontaktu z klientem, poprzez przyjęcie zamówienia, jego realizację, serwis, spedycję, a kończąc na racjonalnej gospodarce odpadami po stronie AB S.A
Dołączając do grona firm i organizacji uprawnionych do posługiwania się logo EMAS dążymy do podniesienia efektywności funkcjonowania spółki oraz umocnienia wizerunku firmy, która w swojej strategii rozwoju stawia nie tylko na jakość, ale i na ochronę środowiska – mówi Zbigniew Mądry, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy AB S.A. Sprawny system zarządzania środowiskowego optymalizuje koszty naszej działalności, przyczynia się do rozwoju firmy i wzrostu jej konkurencyjności. Ponadto EMAS jednoznacznie pokazuje kierunek dalszego rozwoju AB S.A. Jako zorientowania na działalność operacyjną firma, konsekwentnie prowadzimy swoje działania w taki sposób, aby działając zgodnie ze wszystkimi przepisami odnośnie ochrony środowiska znacznie zniwelować ich wpływ na otaczające nas środowisko – dodaje Zbigniew Mądry.
Systemy zarządzania środowiskowego pozwalają skutecznie uniezależnić stopień degradacji środowiska od poziomu wzrostu gospodarczego, wprowadzając zasady zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz ochronę zasobów naturalnych. Dzięki nim przedsiębiorstwa takie jak AB S.A. dobrowolnie wypracowują spójną strategię działań na rzecz ochrony środowiska, poprawiając jednocześnie swoją efektywność.
Firmy zarejestrowane w EMAS posiadają funkcjonujący system zarządzania środowiskowego oraz są zobowiązane do komunikowania swoich efektów działalności proekologicznej poprzez publikację niezależnie zweryfikowanej deklaracji środowiskowej. Deklaracja środowiskowa AB S.A. 2011 jest już dostępna tutaj.