AB znacząco zwiększa zyski i rentowność

Zysk netto AB SA, wiodącej spółki dystrybuującej sprzęt IT, RTV i AGD, wzrósł w III kwartale 2013/2014 roku obrotowego o prawie 72% r/r do 10,63 mln zł. W ciągu trzech minionych kwartałów Grupa zarobiła więcej niż w całym ubiegłym roku finansowym. AB istotnie poprawiła także wskaźniki rentowności.

Po trzech kwartałach rentowność netto Grupy zwiększyła się o ponad jedną trzecią i przekroczyła 1%.  To efekt m.in. mocnych wzrostów sprzedaży w wysokomarżowych segmentach, przede wszystkim w markach własnych, a także RTV&AGD i w kanale e-commerce. Grupa zwiększyła także rentowność EBITDA oraz zmniejszyła zadłużenie.

W marcu ruszyła budowa nowego magazynu AB SA w Magnicach. Nowe rozwiązania w zakresie WMS i automatyki magazynowej będą jednymi z najbardziej zaawansowanych systemów tego typu w regionie i dadzą AB silną przewagę rynkową w obszarze e-commerce, który jest jednym z priorytetów spółki.

E-commerce to dla nas strategiczny kierunek rozwoju, dlatego nieustannie inwestujemy w ten kanał. Jesteśmy dystrybutorem nowej generacji, który swoim partnerom oferuje automatyczną obsługę logistyki zamówień z niezwykle szerokiej puli produktów. Dajemy komplet narzędzi niezbędnych do prowadzenia biznesu w Internecie. Dla nas samych e-commerce to także sposób na poprawę rentowności i okazja do cross-sellingu. Widzimy tu ogromne pole możliwości i rozwoju – komentuje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.

Przychody z marek własnych AB stale rosną w 2-cyfrowym tempie w ujęciu rocznym. Zwiększyła się również liczba klientów korzystających z tych produktów (o ponad 12% r/r). Na przełomie kalendarzowych kwartałów Q2/Q3 2014 AB planuje wprowadzić do oferty nowe kategorie produktowe pod marką TB.

W obszarze IT AB zawarła dwie istotne umowy dystrybucyjne na Polskę z firmami Dell i Western Digital. Kolejne kwartały mają przynieść również dalszy rozwój rynkowy i produktowy w segmencie AGD i RTV. AB celuje w 10-procentowy udział w tym rynku w Polsce. Olbrzymi potencjał ma również należący do spółki dystrybutor zabawek Rekman, którego rentowność EBITDA oscyluje w przedziale 4-6% i jest ponad 2 razy wyższa niż w całej Grupie. ATC Computers rozwija się wielokrotnie szybciej niż rynek (wzrost o 19% rdr) i konsoliduje rynek. Obecnie wprowadza rozwiązania digital home i telco (telefony, akcesoria).

Poprawiające się wyniki oraz stabilna sytuacja finansowa sprawiają, że AB bardzo poważnie rozważa wypłatę dywidendy. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść po zakończeniu bieżącego roku obrotowego. – Jeżeli na rynku nie będzie negatywnych zmian makroekonomicznych jej wysokość może wynosić do 20% zysku za ten rok. W kolejnych latach również będziemy chcieli dzielić się zyskiem z akcjonariuszami, ale w sposób pozwalający utrzymać wysokie tempo rozwoju Grupy.– dodaje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.