Grupa AB: potrafimy wykorzystać potencjał pokolenia Y

Podczas uroczystego zakończenia cyklu „Zarządzanie po polsku” na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się debata, do udziału w której został zaproszony przedstawiciel Grupy AB. Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy w AB SA, mówił m.in. o pokoleniu Y, czyli osobach obecnie w wieku mniej więcej 20-30 lat, wchodzących na rynek pracy.

– Dostrzegamy wartości, jakie młode osoby wnoszą do naszej organizacji. Ludzie pokolenia Y z chęcią realizują zadania w systemie projektowym. Nie chcą być tylko wycinkiem całości, chcą widzieć efekt końcowy, jaki przynosi dany proces. Są świadomi swoich kompetencji, nie mają żadnych kompleksów w relacji z partnerami z krajów Europy Zachodniej czy USA – powiedział Grzegorz Ochędzan.

– W Grupie AB mogą realizować te oczekiwania m.in. poprzez program Kreatywny Pracownik, gdzie w cyklicznym konkursie nagradzamy pomysły mające podnieść efektywność organizacji. Pracownicy mogą spełniać się przy redakcji firmowej gazetki ABout, gdzie to właśnie pracownicy bez żadnej ingerencji zarządu, kształtują treści i tematy. Osoby wrażliwe społecznie mogą dodatkowo zrealizować się przy pomocy innym w ramach uczestnictwa w Szlachetnej Paczce – gdzie AB uczestniczy nieprzerwanie od kilku lat. Wspieramy naszych pracowników w realizacji pasji sportowych – sponsorujemy udział naszych pracowników w biegach czy zawodach triathlonowych – dodał przedstawiciel Grupy AB.

Przy okazji warto było uzmysłowić publiczności jak dużym organizmem jest Grupa AB i jaki osiągnęła już sukces.

– Nie wszyscy pewnie wiedzą kim jesteśmy, ale zapewne gdy kupujecie państwo komputer, drukarkę czy tablet, to jest duże prawdopodobieństwo, że produkt ten wcześniej znajdował się w centrum logistycznym AB. Grupa AB to największy dystrybutor sprzętu IT i elektroniki użytkowej w regionie CEE. Ostatni rok zamknęliśmy obrotami na poziomie prawie 7 mld zł, stale sprzedajemy do ponad 16 tys. aktywnych klientów, a w naszej ofercie jest ponad 70 tys. różnych produktów – podkreślił Grzegorz Ochędzan.

Zaznaczył również, iż AB zostało zbudowane przez Prezesa Andrzeja Przybyło od zera, tak jak Asseco Poland przez Adama Górala czy Impel przez Grzegorza Dzika.

– AB startując w garażu było blisko klientów, słuchało ich. To klienci właściwie kreowali rozwój firmy. Tak pozostało do dziś. Młodzi ludzie, widząc taką otwartą postawę, szybko integrują się z Grupą AB – powiedział przedstawiciel AB podczas debaty.

Organizatorem cyklu „Zarządzanie po polsku” był dziennik „Puls Biznesu”, merytorycznego wsparcia udzieliła firma doradcza BCG, natomiast partnerem była Grupa AB, lider rynku dystrybucji IT w regionie CEE. Więcej na stronie http://popolsku.pb.pl/ .