Największe w historii targi AB Innovation Days

Po raz piąty AB S.A. – największy dystrybutor IT, RTV/AGD i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej – zorganizował AB Innovation Days, czyli najważniejsze targi RTV/AGD branży dystrybucyjnej. Tegoroczne spotkanie odbyło się w Mikołajkach w Hotelu Gołębiewski w dniach 16-17 czerwca 2018 r.

Jak co roku hasłem przewodnim było „Zobacz już dziś, co inni pokażą dopiero jutro”. Targi zostały uroczyście otwarte przez Grzegorza Ochędzana, członka zarządu, dyrektora finansowego AB S.A., który przedstawił zgromadzonym m.in. szeroką ofertę kategorii produktowych oraz zalety współpracy z wrocławskim dystrybutorem.

Rekordowa liczba wystawców – ponad 50 renomowanych marek – zaprezentowała nowości i rynkowe premiery RTV/AGD dostępne w ofercie AB S.A. Odwiedzający wysłuchali również interesujących debat i dyskusji ekspertów, a także liderów rynku. Przedstawiciele AB S.A. mówili m.in. o dynamicznie rozwijającej się sieci franczyzowej Kakto, strategii dystrybutora odnoście budowania kategorii AGD/RTV, czy o wsparciu partnerów w sprzedaży online w postaci oferowanych narzędzi e-commerce.

– Jubileuszowe, już piąte targi w trakcie ich trwania, jak i po ich zakończeniu zebrały bardzo pozytywne recenzje od naszych partnerów. Jest to dowód na to, że warto kontynuować naszą strategię rozwoju dystrybucji spoza obszaru IT. W segmencie AGD wzmacniamy ofertę dystrybucyjną produktami na wyłączność. Zaprezentowaliśmy też szereg nowości RTV, w tym np. telewizory 8K z inteligentnymi rozwiązaniami SMART. Nie zapominamy też o nowych kategoriach produktowych, takich jak akcesoria dla graczy, czy produkty Smart Home. Dają one bowiem szansę na generowanie wyższych marż dla resellera oraz występuje ich duża różnorodność i dostępność towaru na rynku. Dzięki temu reseller może zbudować dopasowaną, a jednocześnie elastyczną ofertę produktową – mówi Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu w AB S.A.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się także wystąpienia i prezentacje dotyczące sieci franczyzowej Kakto, które oferuje sprzęt AGD/RTV.

Dotychczasowe edycje potwierdziły, że decyzja o organizacji tak dużych i ważnych targów była strzałem w dziesiątkę, a rekordowa w tym roku liczba przedstawicieli branży jest dowodem, że jest to oczekiwana i potrzebna inicjatywa. W myśl naszego hasła „zobacz już dziś, co inni pokażą dopiero jutro” w jednym miejscu można było zobaczyć nowości i premierowe pokazy sprzętu, poznać głos liderów rynku i wymienić się doświadczeniami. Była to też doskonała okazja do bliższego zaprezentowania naszej sieci franczyzowej Kakto. W trakcie samych targów, jak podczas przeprowadzonych spotkań mówiliśmy o nowościach w ramach sieci, a także o wsparciu, na jakie nasi partnerzy mogą liczyć. Kiedy powstawała sieć Kakto przyświecała nam idea stworzenia sieci, która przyniesie korzyści wszystkim stronom uczestniczącym w tym projekcie. Po dotychczasowych efektach mogę powiedzieć, że nam się to udało: osiągnęliśmy zamierzone cele, a w planach mamy dalszy jej rozwój. Sieć zyskuje bowiem nowych partnerów, a dzięki wspólnej pracy sukcesywnie zwiększa się jej skala biznesu – mówi Krzysztof Sumara, Business Development Manager AB S.A.

W trakcie targów AB Innovation Days kilkuset gości odwiedziło stoiska wystawców, gdzie prezentowane były nie tylko nowości produktowe, ale także trendy rozwoju branży RTV/AGD. W telewizyjnym Studio AB, prowadzonym przez znanego dziennikarza Macieja Kurzajewskiego,   przeprowadzono wiele rozmów z ekspertami i liderami rynku. Targowa telewizja transmitowała także aktualne wydarzenia odbywające się przy stoisk wystawców, a wirtualna platforma służyła wymianie informacji na temat targów oraz komunikacji online z uczestnikami przed, w trakcie i po targach.

Zwieńczeniem targów AB Innovation Days była uroczysta Gala, w trakcie której zaproszeni goście bawili się w rytmie tanecznych przebojów legendarnego zespołu Boney M.

Więcej informacji o wydarzeniu: https://innovationdays.ab.pl/#

Grzegorz Ochędzan, członek zarzadu, dyrektor finansowy AB S.A.

Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu AB S.A. oraz Maciej Kurzajewski

Krzysztof Sumara, Business Development Manager AB S.A. oraz M. Kurzajewski