Polscy Czempioni w sieci

Wrocław, 4 kwietnia 2012 r. Ruszyła oficjalna strona programu Polski Czempion. To unikatowe w skali kraju przedsięwzięcie skupia liderów polskiego biznesu obecnych na rynkach zagranicznych. Serwis internetowy przybliży ideę programu i ma być źródłem inspiracji dla kolejnych firm z globalną wizją rozwoju.

Pod adresem http://www.polskiczempion.pl internauci znajdą podstawowe informacje o programie i wiadomości o sukcesach polskich firm za granicą. Powstaje także baza wiedzy dla firm zainteresowanych globalizacją swojej działalności.

W serwisie www znalazły się również sylwetki uczestników programu i dział z ofertami pracy. Jednym z celów strony jest popularyzowanie wiedzy o polskich firmach inwestujących za granicą.

W pilotażowym programie bierze udział 11 firm mających swoje centrale we Wrocławiu: AB, Clarena, Hasco-Lek, Koelner, Kruk, Impel, REC Global, Selena, TelForceOne, Toya oraz Xantus.

Zależy nam na upowszechnieniu wiedzy o międzynarodowych sukcesach wrocławskich firm – mówi Dariusz Ostrowski, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej – jednego z inicjatorów programu Polski Czempion. – Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że coraz więcej polskich firm doskonale radzi sobie nie tylko na rynkach Europy Środkowej, ale również na innych kontynentach. Z kolei młodym ludziom pokazujemy, że mogą rozwijać swoje pasje i karierę w globalnych firmach z centralą we Wrocławiu podobnie jak robią to w IBM, Credit Suisse czy Google – dodaje.

Historie sukcesu polskich firm to jeden z bardziej wyeksponowanych elementów serwisu www.polskiczempion.pl. Każda z nich może być inspiracją dla kolejnych firm poszukujących globalnej wizji i zainteresowanych stworzeniem własnej strategii wejścia na zagraniczne rynki. Chcemy żeby program Polski Czempion wyznaczał nowe standardy w promocji i wspieraniu polskich firm o międzynarodowym zasięgu. Jesteśmy otwarci na współpracę z innymi miastami, które planują uruchomienie podobnych programów u siebie – deklaruje Dariusz Ostrowski.

Takie programy jak Polski Czempion są potrzebne. Działają mobilizująco tak dla pracowników firmy jak i dla osób, które myślą o własnym przedsiębiorstwie – taka inicjatywa może im pomóc i wskazywać drogę rozwoju. Dzięki temu można  czerpać wiedzę i wzorować się na lokalnych modelach prowadzenia biznesu – tłumaczy udział swojej firmy  w programie Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. – największego dystrybutora sprzętu IT oraz elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo Wschodniej. Mamy również nadzieję, że Polski Czempion pozwoli zbudować zagranicą obraz polskiego przedsiębiorcy jako godnego zaufania partnera biznesowego, z którym warto współpracować – dodaje Andrzej Przybyło.

***

O programie: Program Polski Czempion realizowany jest na zlecenie Miasta Wrocławia przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej we współpracy z Ministerstwem Gospodarki i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Więcej informacji na stronie www.polskiczempion.pl.