Q1 2010: kolejny kwartał wzrostu AB S.A.
Grupa AB wypracowała w Q1 2010 skonsolidowany zysk netto na poziomie 5,91 mln zł (wzrost o ok 31% r-d-r) oraz 2,68 mln zł zysku netto na poziomie jednostkowym (wzrost o ponad 80% r-d-r). Grupa konsekwentnie pracuje na optymalizacją procesów zarządzania oraz dywersyfikacją portfela produktowego – w bieżącym kwartale rozpoczęła dystrybucję produktów AGD oraz znacząco poszerzyła ofertę podpisując czternaście nowych umów dystrybucyjnych.
AB S.A., jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej przedstawił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2010 roku, tj. okres od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku, będący jednocześnie trzecim kwartałem roku finansowego 2009/10. W raportowanym okresie Grupa AB osiągnęła zysk netto na poziomie 5,91 mln zł, co stanowi wzrost o ok 31% r-d-r (4,49 mln zł). Przychody skonsolidowane z działalności spółek wyniosły 658 632 mln zł i były nieznacznie wyższe niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku.
Na poziomie jednostkowym AB S.A. wypracowała w pierwszym kwartale 2010 r. zysk w wysokości 2,68 mln zł wobec 1,47 mln zł w Q1 2009 (nie uwzględniając wypłaconej z ATC dywidendy w q1/2009). Stanowi to wzrost o ponad 80%. Zgodnie z uchwałą z dnia 31 marca 2010 r., w drugim kwartale br. roku została wypłacona z ATC do AB S.A. dywidenda w wysokości 50 mln koron czeskich, – tj na identycznym jak w ubiegłym roku poziomie. Wejdzie ona w skład wyniku jednostkowego AB SA za drugi kwartał 2010, a nie jak w poprzednim roku za pierwszy kwartał.
Jak powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.: „Na przestrzeni ostatnich kilkunastu kwartałów pokazujemy, że jesteśmy bardzo przewidywalną spółką, a jeśli już zaskakujemy to wyższymi zyskami, niż te których spodziewali się analitycy. Jest to wynikiem bardzo sumiennej pracy, przede wszystkim optymalizacji procesów zarządzania w Grupie. Dzięki temu jesteśmy w stanie przy porównywalnych przychodach wypracowywać znacznie lepsze rezultaty na poziomie zysku netto. Jednocześnie regularnie obniżamy zapotrzebowanie na kapitał. Nasze zadłużenie odsetkowe spadło r-d-r o prawie 94 mln tj ponad 50%”.
Grupa bardzo konsekwentnie pracuje także nad dywersyfikacją portfela produktowego. W ubiegłym roku spółka powołała dział Enterprise Business Group odpowiedzialny za produkty klasy korporacyjnej, sprzedaż do integratorów oraz przetargi. Następnie otworzyła Centrum Kompetencyjne, w ramach którego certyfikowani specjaliści prowadzą szkolenia techniczne dla partnerów handlowych z zaawansowanych technologii. Jak powiedział A. Przybyło „Spodziewamy się, że to właśnie segment rozwiązań klasy korporacyjnej będzie jednym w pierwszych, który przyczyni się do wzrostu rynku IT po kryzysie. Jesteśmy już dziś do tego przygotowani, w zakresie oferty produktowej, ale także wsparcia jakiego będziemy udzielać naszym partnerom”.
W bieżącym kwartale AB S.A. poszerza swoją dotychczasową ofertę o produkty z segmentu tzw. małego AGD. Wejście na ten rynek wpisuje się w strategię spółki, polegającą na budowaniu szerokiego i komplementarnego portfolio produktów dla jej partnerów oraz jak największej dywersyfikacji oferty. W najbliższych kwartałach spółka zamierza zintensyfikować działania promocyjne marek własnych. Grupa traktuje je jako uzupełnienie podstawowej oferty produktowej.