Wysokie wzrosty w sektorze rozwiązań „enterprise” dla AB S.A.
AB S.A., jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej pomimo braku wyraźnego ożywienia na rynku IT osiągnął wysoki wzrost w segmencie rozwiązań klasy korporacyjnej. W okresie od stycznia od maja spółka odnotowała ponad 150 proc. dynamikę sprzedaży do integratorów w porównaniu do ubiegłego roku.
Jak twierdzi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A., ten wynik to efekt podjętych przez spółkę działań zmierzających do systematycznej dywersyfikacji portfela produktowego i dalszego poszukiwania nowych segmentów rynkowych charakteryzujących się wyższym poziomem marż handlowych: „Niezależnie od sytuacji rynkowej staramy się maksymalizować nasze szanse na osiągnięcie wysokich wyników finansowych. W 2009 roku, który był wyjątkowo trudny dla branży IT, postanowiliśmy wzmocnić naszą aktywność w segmencie rozwiązań klasy korporacyjnej. W efekcie powołaliśmy dedykowany tym produktom dział Enterprise Business Group, a w jego ramach Centrum Kompetencyjne – ośrodek szkoleniowy dla partnerów handlowych”.
Od ponad roku działalności, Enterprise Business Group z powodzeniem prowadzi sprzedaż zaawansowanych rozwiązań i zacieśnia relacje handlowe z integratorami. Dzięki działaniom podjętym przez EBG, w ostatnim czasie spółka rozszerzyła swoją ofertę m.in. o nowe produkty sieciowe (np. Cisco, HP ProCuvre, NetGear, Dlink), rozwiązania z zakresu telefonii IP (GrandStream), pamięci masowe (np. IOMega, actiData) czy serwery (IBM i Lenovo).
Z kolei w ciągu czterech miesięcy od powołania Centrum Kompetencyjnego, eksperci z AB przy współpracy z dostawcami rozwiązań zorganizowali 29 szkoleń, na których przeszkolono blisko 400 osób. Tematyka tego typu szkoleń obejmowała technologie serwerowe, konfigurowanie systemów operacyjnych, zarządzanie platformami typu desktop i technologiami mobilnymi. Jak twierdzi Zbigniew Mądry, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu AB S.A., producenci rozwiązań są bardzo przychylnie nastawieni do tego typu inicjatyw. Świadczy o tym zaplanowana na drugą połowę roku liczba 30 szkoleń. Przy współpracy z ośmioma światowymi producentami AB planuje przeszkolić 500 osób.
Zbigniew Mądry przyznaje, że w pierwszym półroczu 2010 r. nie odnotowano wyraźnego ożywienia ze strony klientów korporacyjnych. Jeżeli w tym segmencie, zgodnie z prognozami analityków, nastąpi wzrost, spółka będzie liczyć na jeszcze lepsze wyniki: „Czekamy zatem na większe zakupy ze strony średnich i dużych organizacji. Kiedy nastąpi wzrost, będziemy doskonale przygotowani finansowo i operacyjnie do jego obsłużenia”.